måndag 11 april 2011

jag vill inte mer nu


över allt ser jag dig, jag känner dina tunga men ändå lätta fotsteg i marken, jag hör din röst den viskar svagt. jag känner din lukt vart jag än går och jag hör dina underbara andetag varje sekund. det är precis som att du är här. med mig, just nu. vid min sida, varje dag in och ut.
men jag vill inte mer, jag vill inte känna dina underbara andetag, inte känna dina tunga men ändå lätta fotsteg och jag vill inte se dig vart jag än vänder mig.
jag vill inte ha din närhet eller din värme. jag vill bara vara fri, tom, lycklig. jag önskar mig ett liv utan allting med dig, utan alla bilder, fotsteg, andetag, värme, kärlek, hat, minnen.
jag vill hoppa av detta tåg, jag vill bara lämna det och se det passera. se det åka förbi mig utan att du kan dra upp mig på det igen. jag vill bara kunna släppa allting och bli fri. bara kunna flyga här ifrån.

Inga kommentarer: